BRIDGE TO BENEFITS
Mesterkurzus felelős vállalkozásokért!
A BKIK a nemzetközi projekttevékenysége révén aktívan nyitott a társadalmi hasznossággal bíró vállalkozási formák felé, és a jövőben újabb együttműködés kiépítésére törekszik a társadalmi vállalkozások és a forprofit szervezetek kooperációjának támogatása céljából.
Az elmúlt évek kutatásai alapján a kis- és mikrovállalkozások korlátozott eszközökkel rendelkeznek a társadalmilag hasznos projektek megvalósítása területén, noha egyre erősebb elvárás a gazdasági, üzleti szereplőktől is a fenntartható és felelős működés. Ez a horizontális eszmerendszer leginkább a nagyvállalatok és a tőkeerős középvállalkozások sajátja. A koronavírus-járvány és annak következményei azonban még inkább felerősítették és felértékelték a társadalmilag hasznos együttműködések fejlesztését és támogatásának jelentőségét.
Ezek a körülmények és lehetőségek hívták életre a Bridge to Benefits – Mesterkurzus a felelős vállalkozásokért képzési programot.
A képzési program célja
A Mesterkurzus célja a mikro- és kisvállalkozások fenntarthatóságának növelése egy társadalmi és környezeti hasznosságra fókuszáló tudásmegosztási folyamat biztosításával. Elvárás, hogy a képzés lehetőséget teremtsen a klasszikus vállalkozások és a társadalmi vállalkozások, civil szervezetek, illetve forprofit nagyvállalatok közötti együttműködések kialakítására.
A Mesterkurzus felépítése
A kurzus két nagy részből áll. Több modulból álló, interaktív workshop-sorozat az alábbi modultematika mentén:
- Társadalmi és környezeti hasznosság. Mit rejtenek e fogalmak, hogyan kapcsolódhatunk hozzájuk és egymáshoz?
- Civil-vállalati együttműködések szerepe és lehetőségei az üzleti életben
- Üzlet- és projektfejlesztés a társadalmi és környezeti befektetések mentén
- Új marketing és kommunikációs lehetőségek a társadalmi és környezeti hasznosság szolgálatában
- Üzleti és pénzügyi (újra)tervezés a társadalmi befektetések mentén
- A Te utad! – együttműködési lehetőségek a vállalkozásod számára
2. SZAKASZ: PITCH
A képzési szakaszt egy pitch esemény zárja, mely során a résztvevő vállalkozások prezentálják a saját maguk által felvázolt fejlesztési irányokat, együttműködési lehetőségeket.
A pitch eseményen a zsűri által ítélt legjobb projekt a BKIK által nettó 1000 EUR értékű promóciós támogatást kap. A támogatás a projektről szóló promóciós célú, bemutatkozó videó gyártását és erre vonatkozó fizetett közösségi médiahirdetést tartalmaz. A videó és a közösségi média hirdetés lebonyolítását a BKIK által megbízott kommunikációs ügynökség készíti.
3. SZAKASZ: PILOT PROJEKTEK MEGVALÓSÍTÁSA (6 HÓNAP)
A pitch-et követően a kialakított partnerségek a megegyezésük alapján pilot projektet valósíthatnak meg. A pilot projektek meghatározó része a bevont partnerek által biztosított mentorálás.
Szakmai partnerek, együttműködők, szervezők
A program megvalósítását és koordinációját a BKIK Projektmenedzsment Irodája végzi. Szakmai közreműködők: a Civil Impact Nonprofit Kft., valamint Majoros Zsuzsanna társadalmi vállalkozási szakértő és coach.
A program mentor partnerei: Auchan Retail, BDO Magyarország, bp Magyarország, dm Kft., Erste Bank, Magnet Bank, MET Csoport, PwC Magyarország, SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., Szerencsejáték Zrt., TATA Consultancy Services, Telekom, UniCredit Bank, Hartmann, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata, Társadalmi Hasznosságú Befektetők, Felelős Gasztrohős, Kemence Egyesület, Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány, Kórházsuli Alapítvány, Pécsi Tudományegyetem, Impact HUB Budapest, LEGO.
További információ
BKIK Projektmenedzsment Iroda
Email: projektiroda@bkik.hu